Äntligen!

Hej allihopa!

Om man tjatar tillräckligt mycke kan det i bland fungera, Lisa har nu börjat blogga.

Har nu bott nere i Småland och Gislaved i 2 veckor. Första gången jag flyttar från Gävle, men det var väl på tiden. Haft en underbar sommar hemma i Gävle med nya jobbet och mina underbara kompisar som jag saknar.

Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Livet erbjuder många vägval som leder in på nya utmaningar och erfarenheter. Innan sommaren sökte jag ett jobb i Gävle som jag "tyvärr" inte fick. Detta var det som fick mig att börja satsa på volleybollen istället, gäller att passa på medans man är "ung". Dagen innan jag skulle flytta ner ringde de igen från jobbet jag sökte och ville erbjuda mig en anställning. Men då hade ödet redan bestämt mitt vägval, VOLLEYBOLL.

Med mig till Gislaved fick jag Evelina vilket underlättar när man kommer till en ny stad. Laget har tagit emot oss med öppna armar och är underbara "än så länge" :). Ska bli spännande att vara med och följa lagets utveckling denna säsong. Stämningen är på topp och det kan bli ruskigt roligt. Till helgen väntas de cup som kan bli en bra värdemätare inför säsongen.

Men det är inte bara volleyboll som gäller utan även jobb. Chansade att ringa ner till Folktandvården här i Gislaved i somras för att söka jobb som tandhygienist. Och ibland är det bra att chansa, de sökte personal och skrapade ihop lite timmar till mig i veckorna :). Fick en tillsvidaretjänst i 6 månader, kan det bli bättre? Dock jobbar dom inte med samma system som på Folktandvården hemma, men snart har jag nog kommit in i det.


Puss å kram

Lisa



Kommentarer
Postat av: Kristin

Du kommer in i jobbet helt klart. Och jag tror du kommer ha the time of your life därnere :-) Träffa massa nya goa människor och få spela elitvolleyboll.

Men se till å komma hem snart bara! :-)

Kram!

2011-09-14 @ 12:51:59
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Carin

Vad kul att du bloggar!!:)

Jag är så avis på dig! Se till att njuta!

och som eken säger : have the time of your life:)

Snygg photoshop med Lokan!!!!:D

2011-09-17 @ 12:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0